tidak bermaksud,bermaksud??



Pada waktu yang sepi lagi hening..sedang burung2 terbang berkeliaran..di satu sudut itu,terlihat seorang manusia sperti menasihati temannya..apa yg diperkatakan mereka??
Ok2…xda msa nk jwb soalan kat atas…haha…pernah x korang jmpa perkataan @ ayat @ senikata @ ape2 je yg xmembawa maksud..ape kejadahnya…aku pon xtaw apa yg aku kata..bak kata pengacara Melodi ”layan je”….ok!!kat sni aku xdala nak bg contoh byk2 mcm cigu bahasa melayu aku ajar dlu..sekadar nak bg korang perkataan yg boleh buat kita fikir sejenak…perkataan ni cukup familiar kpd diri stiap insan…ahaa…ok la…perkataannya berbunyi…tutttt…(mana bley buat bnyi)…
Ok2…tnpa berlengah masa lg..aku akan taip kt sni perkataan2 tue…hrp korang FAHAM….kata2 orang:

Mengingati tidak bermaksud merindui
Merindui tidak bermaksud menyayangi
Menyayangi tidak bermaksud mencintai
Mencintai tidak bermaksud mengahwini

Pernah x dengar orang ckp cmni??btol ke perkataan yg bermaksud ni tak membawa maksud tue..betul ke x ni??konpius2….klu korang nak taw maksud2 perkataan ni..keajaiban..sama tapi xserupa..nak taw lebih lanjut ttg maksud2 ni klik sini....

2 komen:

Anonymous said...

ape lah ko nie..

ap said...

@Anonymous

npe??

Post a Comment

 
Minima Ready Blogger Templates