menuju penghujung

Ok!!!nak dkt hjg2 bulan ni mmg mcm2 prob yg dtg kn??btol x..kt sni bley la wt list masalah2 hjg bulan tiap2 bulan…antaranya ialah masalah duit,gaji xmasuk,assgment bertimbun,final da dkt,bil air blom byar,n mcm2 lg la masalah..dari masalah kecil smpai la masalah yg besar..dari masalah negeri smpai la masalah Negara xpon dunia..tp dah nama pon manusia,mmg xpernah lari dari masalah..btol kan??kat sni bukan aku nak bg tip pon cmna nk bg hlg masalah2 ni...haha..nabil selalu kata cmni “lu pikir la sendiri”…aku xkata..nabil yg kata…jz aku pon selalu hadapi masalah gk hjg2 bln ni..shit!!!dgn itu aku menggunakan super power yg mouse ni ada untuk cari tip menyelesaikan masalah..cm btol je kn…

1.  Fahami sebabnya
2.  Gali kepositifan di sebalik masalah
3.  Optimis masalah tue boleh selesai
4.  Tulis,buat n lihat spekulasi
5.  Bertindak,bertindak n bertindak…

Mesti korang faham kn tip2 ni…xperlu la nak diulas panjang lebar..selamat mencuba..renung2 kan dan selamat beramal…

Setiap manusia xkan lari dari masalah..anggap la smua itu dugaan….


5 komen:

Noor Fatin said...

setiap manusia tak kan dapat lari dari masalah. terpulang pada kita nak handle mcm mana..:)

btw, dah masukkan blog ni dalam bloglist sy :)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Tali timba ditarik perlahan
Terasa sejuk air perigi
Ziarah Blog tanda persahabatan
InsyaAllah hamba datang lagi”

masalah tak akan seleasai selagi kita tak selesaikan satu persatu....

ap said...

thank ol..ap follow..=)

Anonymous said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeee,,,,geli aku..

ap said...

@Anonymous

geli2 la lg..

Post a Comment

 
Minima Ready Blogger Templates